מי אנחנו

logo maane phoneמרכז "מענה" הוא יוזמה משותפת של דן טיומקין ועופר גיסין, אשר מטרתו לעסוק בהדרכה מאוזנת לבעלי תשובה. המרכז הוקם בשנת תשע"ד (2014) ופועל בשיתוף פעולה של מנהיגי קהילות ואנשי חינוך מקרב בעלי התשובה.  פעילות הסיוע והייעוץ היא ללא תשלום, והמרכז פועל בעזרת  תרומות הציבור.

המרכז פועל במסגרת עמותת "ביחד-תנועת בעלי התשובה בישראל".

במסגרת "מרכז מענה" העמותה עוסקת בהדרכה וסיוע לבעלי תשובה בתחומי חינוך ילדים, יעוץ זוגי ומשפחתי והכוונה תעסוקתית ללא תשלום. ניתן לפנות בטלפון 02-8080300.

מלבד זאת העמותה עוסקת בגיבוש חזון תנועת התשובה (בהדרכת הגאון הרב מרדכי אויירבך וחברי העמותה הרב אורי זוהר והרב חגי מזור), ובפעילות הסברה. העמותה מפעילה קו מידע 077-2299444 וניתן להאזין בן השאר לקטעים נבחרים מתוך 100 תכניות "בירורי תשובה" ששודרו ברדיו. ניתן להאזין באתר לכל 100 התכניות המלאות.
האתר הזה מיועד להיות הבמה המרכזית להצגת הרעיון ולעיסוק בהיבטים המעשיים שלו על ידי מאמרים וכתבות, שאלות ותשובות, וראיונות עם אישים שונים.

הרב דן טיומקין למד במוסדות תורה ליטאיים, והרב עופר גיסין בא מבית המדרש הברסלבי. מתוך המפגש המשותף עם בעיות זהות לבעלי תשובה בשני המגזרים האלה, וההיכרות העמוקה עם בעלי תשובה מכל הסוגים בשנות יעוץ ולימוד ארוכות, הובהר הצורך לעסוק יחד בהגדרת הבעיות ובגיבוש הפתרונות.

יותר מארבעים שנה של התהליך המבורך המכונה "תנועת התשובה" יצרו עשרות אלפי משפחות של יוצאי החברה החילונית והמסורתית אשר קיבלו על עצמם שמירת תורה ומצוות ונטמעו בתוך החברה החרדית והדתית (בסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2009, 21 אחוז מהנסקרים העידו על עצמם שהתחזקו בשמירת הדת, ו200,000 נסקרים הגדירו את עצמם כ"חוזרים בתשובה"). התהליך הזה שינה לתמיד את פני החברה בארץ, ומשפיע כמעט על כל משפחה במדינה. השינוי הרוחני, החברתי והתרבותי שתנועת התשובה יצרה מורגש בכל תחום של החיים בישראל.

אבל כמו כל תהליך "הגירה" של אנשים בוגרים לתוך תרבות אחרת וחברה חדשה, נוצרו לא מעט "חריקות" במעבר הזה. בעיות של חינוך ופרנסה, מציאת המקום האישי החברתי והחינוכי הנכון, ועיצוב מחודש של חיי המשפחה ומערכת השאיפות – כל אלה דורשים לימוד והגדרה, ועבודה מעשית לתיקון חברתי על פי השקפה מחודשת ורעננה שתצמח מתוך דעת תורה והכרת המציאות בשטח.

על פי מערכת ההדרכה שנפרשה בספריו של דן טיומקין "מקום שבעלי תשובה עומדים", ועל פי שיחותיו של עופר גיסין שבעלי תשובה רבים נחשפו אליהם, ומתוך הכרת הפעילות של חברים אחרים בנושא, אנחנו מנסים לרכז ולגבש את הגדרת הבעיות והצגת הפתרונות.

בשיתוף פעולה עם רבנים וחברים, מנהיגי קהילות ואנשי מקצוע נעסוק  בסקירה מקיפה של חברות שונות של בעלי תשובה, ותיקים וצעירים, בשיחות ודיונים עם רבנים ואישים שונים, ונציג לפניכם באתר הזה את פרי עבודתנו.

מטרות מרכז "מענה":
* אתר אינטרנט שישמש מקור מרכזי לתוכן ודיון בכל הנושאים הקשורים לבעלי תשובה
* הקמת מרכז יעוץ שיהיה כתובת מרכזית לכל בעלי ובעלות התשובה בכל הענינים
* גיבוש של חומר הדרכה בתחום היעוץ והחינוך, זמין ונגיש לכל הזקוקים לו

הדבר החשוב מכל הוא שיתוף הפעולה שלך.

אנחנו מבקשים שתירשם לאתר (לצורך האפשרות לכתוב תגובות למאמרים) ולרשימת התפוצה (כדי לקבל עדכון שבועי על המאמרים החדשים באתר).
כך נוכל להיות בקשר, ולשמוע ממך את הערותיך ואת דעותיך. נשמח אם תרצה לכתוב ולהגיב באתר, וחשוב שתפיץ אותו בין חבריך.

בהקמת "מענה" נוצרה בסייעתא דשמיא הזדמנות שכולנו חיכינו לה זמן רב. יש כעת את האפשרות למסד ולארגן בצורה מעשית את העבודה החיונית כל כך בכל התחומים, מתוך חופש פעולה מלא וללא שום מחויבות חיצונית כלשהי.

אם נדע כולנו יחד לנצל את ההזדמנות אין ספק שכל יחיד, כל משפחה וכל קהילה יהנו מן הפירות של שיתוף הפעולה הזה.

"מענה" היא מילה נרדפת ל"תשובה". אנחנו מקוים שהפעילות והתכנים באתר אכן ישמשו מענה נכון ויעיל לאתגרים ולקשיים העומדים בדרכנו כבעלי תשובה. 

יש לך בודאי שאלות על היוזמה, רעיונות והצעות. אנחנו מחכים לשמוע ממך.

*    *   *

IMG_6490

ניתן לקבוע תור לייעוץ אצל הרבנים והיועצים דרך המזכירות: 02-8080300.

IMG_6524

אפשר גם להירשם לניוזלטר כדי להתעדכן על פעילויות המרכז (וגם סתם כדי לקרוא את המאמרים החדשים שפורסמו).

אודות העורך

מרכז 'מענה' עוסק בהדרכה מאוזנת וסיוע לבעלי תשובה, בהדרכת הגאון הרב מרדכי אויירבך והרב אורי זוהר. המרכז פועל במסגרת עמותת 'ביחד - תנועת בעלי התשובה בישראל'. מקימי המרכז הם דן טיומקין ועופר גיסין.